Ierakstu process
Par ierakstu tapšanas procesu:
Meklējot ierakstiem piemērotu vietu, diennakts un gadalaiku, vispirms sekojām tautasdziesmās un dziedāšanas tradīciju aprakstos sniegtajām liecībām, kur kā dziedāšanai piemērotākie minēti kalns, mežmala, mežs, upe, ezers, purvs, ārs, pļava, diennakts griezumā ir izcelts rīts un vakars, bet gadā – pavasaris un vasara. Ieskaņojumiem mērķtiecīgi izvēlējāmies ainavas, kurās izceļas šo objektu klātbūtne, pieņemot, ka tiem ir būtiska nozīme dziedāšanas procesā ieskandinātās akustiskās telpas radīšanā. Ieskaņojot darba dziesmas, izvēlējāmies lauku sētu tuvumu ar tur raksturīgo skanisko ainavu – mājdzīvnieku balsīm un saimes rosības radītajām skaņām. Kopumā ieraksti veikti 14 skaņvietās Salas, Vestienas, Ļaudonas, Amatas un Skaņkalnes pagastos.
Lai uztvertu gan dziedātājas, gan akustisko vidi, ierakstu veikšanai izmantojām portatīvos mikrofonus – 360 grādus aptverošus (omnidirectional) un virziendarbīgus (cardioid) mikrofonus, kā arī portatīvu daudzceļu lauka ierakstu iekārtu (rekorderi). Katrā ierakstu sesijā bija cita skaniskā ainava, tāpēc eksperimentējām un meklējām labāko mikrofonu un dziedātāju savstarpējo izvietojumu. Veiktie ieraksti tika sinhronizēti, balansējot saskaņu starp dziedātājām un akustisko vidi, bet nekādi mākslīgi efekti ierakstiem nav pievienoti.